BALKABAĞI MARMELATI



Suriye asıllı bir tarifimiz var . Kış geldi. Pazarlarda turuncu renkleriyle bizi sımsıcak çağıran balkabakları görüyoruz. Annem de muğla'daki bahçemizden kendi bahçemizin ürünü balkabakları getirmiş biraz abartmış getirirken miktarını , klasik balkabağı tatlısı yerine yeni şeyler deneme ihtiyacı doğuracak kadar bol malzeme olunca düşünmeye başladım.

Müheyya İzer'in Dünyanın Vejetaryen Mutfağı isimli kitabında balkabağı marmelatı tarifi görmüştüm onu denemek istedim. Kitap oldukça başarılı gayet güzel pratik ilginç yemekler içeriyor. viyana ekmeği tarifini nette yana döne aramışda bulamamıştım. Bu kitabın içinde viyana ekmeği tarifi de var. Güzel bir mutfak kitabı verdiğim her kuruşa değdi.


Gelelim tarifimize ;

MALZEMELER:
1 kg bal kabağı
1 kg şeker
1/2 kg su
1-2 limon
50 gr soyulmuş kavrulmuş badem
damla sakızı

METOD
1- Bir kilo kabağımızı soyup rendeleyelim.

2- Bir tencerede 500ml su ve 1kg şeker karışımımızı kaynatalım. Şerbet yapıyoruz.

3- Tarifte limon miktarı fazla kitapda da böyle yazıyordu, nette başka marmelat tariflerine baktım yine limon miktarı fazla idi. Sanırım çok tatlı değil daha mayhoş hafif ekşimsi ve çabuk bozulmayan bir reçel için limon miktarı fazla. şerbet kaynarken içine isteğe bağlı olarak limon sıkın ben bir limon suyu kullandım.

4- Şerbet kaşığa bulaşır bir kıvam alınca balkabağı rendelerimizi içine boca edelim. Karışım şeffaflaşıncaya kadar kaynamaya devam etsin.

5- Şeffaflaşmaya başladığında görüntü damla sakızını ilave edelim hoş aroması için ilave ediyoruz.

6- 5-10 dakika kadar sonra bademleri ilave edip ocaktan alalım.

7- Sıcak iken kavanozlara doldurup kavanozlarıda baş aşağı çevirelim.(konserve yapar gibi)

Afiyet olsun

Yorumlar