Bir Sıcak Şarabın Hikayesi




Sıcak şarap diyince aklıma hep kar geliyor.
Karın üzerine bir mangal atılmış, sucuklar pişiyor, termoslarla sıcak şarap hazırlanmış, piknik ortamı...Yarıya kadar doldurulmuş komik seramik kupaların birini avuçlarının arasına almış, önce hafifçe kokluyorsun , buharı yüzüne çarpıyor(o kadar da sıcak değil ama kar havası, hava soğuk ondan buhar çıkıyor) İşte sıcak şarap denince aklıma hep bu manzara gelir.

Üstte anlattığım manzarayı hiç yaşamadım. Hatta sıcak şarap da pek sevmem. Kırmızı şarabı dolapta yarım saat beklettikten sonra içmeyi severim. Tamam kırmızı şarap soğuk içilmez ama ben 16 C civarında seviyorum, oda sıcaklığında olacak diye yazın 30 C içmeye hiç niyetim yokJ. Bu tarifi bu yüzden yazma ihtiyacı hissettim. Internetten aramaya kalktığınızda karşınıza bir sürü tarif çıkacaktır, hangisinin iyi sonuç vereceğinden emi n olmak çok zor. Eskiden resim falan da olmazdı, her şey iyice muammaydı. Tarif öncesi açıklamaların nedeni, bu tarifi nasıl birinin sevdiğini bilirseniz damak tadınıza ne kadar yakın olduğunu da kestirebilirsiniz diye düşünmem.

Gelelim basit tarifimize;

Malzemeler:

1 adet ucuz şarap

1 adet elma

1 adet portakal

1 adet kabuk tarçın

3-5 adet karanfil

Toz şeker

Yapılışı:

Elmanın ve portakalın soyduğumuz kabuklarını bir tencereye koyuyoruz. Tarçın ve karanfili ekledikten sonra üstüne şarabı koyuyoruz. En iyi sonuçu ucuz şaraplar veriyor. Ayrıca iyi bir şarabınız varsa ve hala içine bir şeyler katma ihtiyacı hissediyorsanız, zaten o kadar iyi değildir. Ocağın altını yakıyoruz. Bu sırada kabuğunu soyduğumuz portakal ve elmayı yiyebiliriz, hatta yesek iyi olur! Bu arada gözümüzü de şaraptan ayırmamalıyız. Bir miktar toz şeker(Bu kısım iste tamamen tadına bakarak karar verilecek bölüm) ekliyoruz. Şarap ısındıkça aroması ortaya çıkmaya başlayacak. Şaraptaki ilk kaynama alametlerini görünce altını kapatıyoruz. Eğer kaymayana bırakırsanız alkol sudan daha çabuk buharlaşacağı için size alkolsüz bir kokteyl kalacaktır. Olayın en dikkat edilesi kısmı budur. Ben genelde kaynamaya yakın şekeri atıyorum, gerekirse ek yapıyorum.

Şimdiye kadar beğenmeyen çıkmadı. Hem çok basit, hem de benim şimdiye kadar içtiğim en lezzetli sıcak şarap tarifidir(Sevmem fazla dediğime bakmayın, ön yargılarımı yıkmak için çok deneme yaptım). Eğer seviyorsanız, böğürtlen falan gibi meyveler ekleyebilirsiniz, ama bence böğürtlenin iyisi dolaptan yeni çıkmış serin serin yenenidir.

Pamuk şeker kadar hatun tavlama konusunda başarılı olmasa da, çok romantik ortamlar yaratmanızı sağlayabilir, öksürüğe, boğaz ağrısına birebirdir. Soğuk havalarda battaniye altında elinizde kitap, diğer elde bir kupa sıcak şarap... Ne keyif be... Dur ben bunu bir yapayım.



Not: Servis ederken süzmeyi unutmayın...


GANİMA (MİSAFİR YAZAR ;) )



Blog sahibinin notu: Okuyan sahiden sıcak şarap sevmiyor zannedecek , oysa bana ve bir çok kişiye bu lezzeti ilk tatıran ve sevdiren yine bu şirin hatun. İnanmayın siz pek sevmem falan dediğine. Kışın sizi misafir ediyorsa sıcak şarap da tadacaksınız o güzel kokulara ve ortamın masalsı havasına aşık olacaksınız demektir. Hem sevmeden nasıl bu kadar güzel sıcak şarap yapabilir ki ?

Yorumlar