ELMALI STRUDEL (apfel strudel)


Tatlı konusunda pek becerikli değilim ama misafirlerimin bayıldığı bir tatlım var.
Yapılışı çok kolay. Görünüşü ve lezzeti çok güzel.

Strudel , almanca girdap anlamına geliyor. Görünüşü de girdaba benziyor.Elmalı olanın tarifini vereceğim ama dilerseniz iç olarak başka şeylerde kullanabilirsiniz. (erik,kuru üzüm,kırmızı meyveler vs)


Malzemeler:
1 paket milföy
2 büyük elma
1 çorba kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı dolusu ceviz içi
1 paket pudra şekeri
1 yumurta sarısı


Yapılışı;
1- Dondurucudan milföyleri çıkarın çözülmeye bırakın. 20 dk önce çıkarmak yeterli oluyor.

2- Elmaları rendeleyin bir tavaya alın 2 çorba kaşığı şeker ile kavurmaya başlayın.

3- Şeker karamelize olunca (sıcaktan eriyip hafif kahverengi olunca) ceviz içi ve tarçını ilave edin.

4- Bir kenara soğumaya alın bu karışımınızı.

5- Artık milföy hamurlarını bu elmalı cevizli tarçınlı harç ile doldurmaya sıra geldi. Ben çok büyük olsunlar istemiyordum o yüzden minik milföyleri doldurup rulo yaptım sonrada ikiye kestim. Pizza kesme aletleri bu konuda çok işe yarıyor.

6- Hazırladığım hamurları 20 dk için buzdolabına dinlenmeye bıraktım. Bu kısım çok önemli iyi dinlendirilir ise çok güzel kabarıyor yok dinlendirmezseniz buzdolabında yine lezzezli ama kabarmayan bir hamurunuz oluyor. İlk deneyişimde o hatayı ben yaptım siz yapmayın!

5- Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırına vermeden evvel üstlerine yumurta sarısı sürmeyi unutmayın. kabarıp üzeri kızarana kadar pişirin . (20-25 dk)

6- Mühim bir püf noktası daha sıcak iken fırından yeni çıkmış iken strudel üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet Olsun.

Yorumlar