KISIR



Sizi bilmiyorum ama en sevdiğim yiyeceklerden biri kısır. Ama beğenmem öyle her kısırı. Bir yemeğin güzel olmasının ilk ve en önemli sırrı kullanılan malzemenin kalitesidir. Benim kısırımın olmazsa olmaz yerine muadil niyetine bir başkası konsa aynı tadı vermez en temel malzemeleri biber salçası,nar ekşisi ve zeytinyağı.

Biber salçası marketten olmayacak efendim. Ev yapımı ve acı biber salçası olacak.Benim yıllardır alışveriş ettiğim bir pazarcı amcam var. Bana ev yapımı salçayı ve nar ekşisini o getirir. Kahramanmaraş'tan getiriyor bu ürünleri. Bulabilirsem Mersin'in Mut ilçesinden gelen nar ekşilerini kullanırım ama çok nadiren bulabiliyorum. Önemli bir noktaya dikkat edin marketlerdeki nar ekşisi diye aldığınız şey nar ekşisi sosu. İçinde glikoz var ve başka katkılar. Benim bahsettiğim nar ekşisi ekşi narların suyunun kaynatılıp pekmez gibi bir kıvama gelmesi.Nar ekşisi sosu yerine limon kullanın daha iyi ve daha sağlıklı.

Pazarcı amcam çok güvenilir. Yeni bir şeyi gelince gösterir beğenmediği bir mal ise ''Abla bu mal sana yaramaz'' der. Pazara gitmek en sevdiğim şeylerden biri. O renkler, kokular, arasında dolaşmak insanlarla içiçe olmak inanılmaz bir zevk veriyor.

Fırsatını bulunca başka şehirlerdeki pazarları dolaşmayıda seviyorum.Bölge değiştikçe ürünlerde değişiyor .


Zeytinyağım da çok özel. Sızma zeytinyağı annemlerin Muğla'daki bahçesinin zeytinlerinden çıkan yağ. Asit oranı inanılmaz düşük.Toplandığı gün götürülüyor işlenmeye.Rengi yeşil,kokusu zeytin gibi.

Benim evime tereyağı ve zeytinyağından başka yağ giremez. Doğal olanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

Gelelim tarifimize ;

Malzemeler; (4 kişilik)
6 çay bardağı ince bulgur
2 çorba kaşığı ev yapımı domates salçası
1 çorba kaşığı ev yapımı acı biber salçası
1/2 demet taze soğan
2 orta boy domates
2 adet yeşil biber
1 salatalık
1/2 çay bardağı nar ekşisi
1/2 çay bardağı zeytinyağı
maydonoz,tuz


Yapılışı;
1- İnce bulguru kaynar su ile üstünü azcık geçecek şekilde ıslatın kapağını kapatın ve şişmeye bırakın.

2- Bulgurunuz şişerken sizde malzemelerinizi doğrayın.

3- Şişen bulgurunuza domates ve biber salçasını ilave edip karıştırın.

4- Önce yeşil soğanı ilave edin karışımınıza sonra biberi, salatalığı, domatesi ve maydonozu ilave edin.

5- Nar ekşisi tuz ve zeytinyağını en son ilave edin. (isteğe bağlı olarak miktarı arttırabilirsiniz)

6- Yeşillik turşu ve domates salatalık ile beraber servis edin.


Not: Acı biber salçasının varlığı ekstra baharat ihtiyacını önlüyor. Yiyenlerin tadı damağında kalsın istiyorsanız miktarı azaltın Vural 'ın (Nam-ı diğer greyowl) en sık başvurduğu hile bu :P


Afiyet Olsun

Yorumlar